Aprill 6 ehk gigantpostitus

Nojah, mis ma siis öelda tahtsin oma kuuesajalehelises gigantpostituses?
Seda, et meiega on endiselt kõik kõige paremas korras.
Kui mitte arvestada seda, et olen väsinum kui tavaliselt ja leian end õhtuti paksust peavalutekist ja ei võta aega, et kirju või blogipostitusi kirjutada, vaid lähen hoopis koos BBga ööunne.
Kui mitte arvestada ka seda, et BB on viimastel öödel ärganud umbes kolm või neli korda. Vahepeal juba hakkas ainult korra tõusma. Ei tea, mis nüüd siis toimub. Muidugi kõik internetitargad arvavad, et kõiges selles olen mina süüdi. Sest ma annan talle öösel pudelit kui ta ärkab, mitte ei lase tal end ise magama nutta. Sest ma panen ta liiga hilja magama. Imikud peaksid ikka magama õhtul seitsmest hommikul üheksani. Ja kui mina arvan, et ta õhtul üheksa paiku magama tahab minna ja hommikul kell seitse voodis püsti tõuseb ja meile naljajutte rääkima hakkab, siis kannatab ta tingimata unepuuduse all ja on lihtsalt erakordselt hellitatud ja tuksis süsteemiga laps. Ja niikuinii on tal pudelisõltuvus ja see tähendab, et tal kukuvad homme need ainukesed kaks hammast ka suust ära ja üldse olen ma ikka eriliselt laisk ja kohutav ema.
Ühesõnaga, käigu nad, kus neil käia vaja. Mina lasen ikka BBl magada siis kui ta tahab, nii palju kui ta tahab. Ja pudelit saab siis kui küsib. Kuigi vaikselt mõtlen küll, et kas peaks midagi muutma. Kas peaks hakkama teda siis magama panema kui mulle veel unine ei näi? Või talle öösel mitte pudelit andma? Või teda igal täistunnil talla alt kõditama? Mismoodi ma saan ta pikka ööunne? Või pean lihtsalt ootama? Kui puberteet hakkab, küll ta siis magab õhtul seitsmest hommikul üheksani ja ei kraaksata vahepeal kordagi?
*Siinkohal julgustan kõiki emasid mulle kirjutama ja oma kogemusi jagama – millal ja mis trikkidega teie mugulad korralikult magama hakkasid? Ka peaksin muretsema või laskma asjadel omasoodu minna?*
Muidu oleme siin tavapärasest kurvemad olnud. Käisime sel nädalal Härra vanaema matmas. Ei olnud just eriliselt lõbus ja meeleolukas üritus. Õnneks ma aru ei saanud, mis räägiti. Või vähemalt veensin end, et ei mõista ühtegi sõna saksa keelt. Nii õnnestus enam-vähem suuremast lahinast hoiduda. Aga kurb on küll. Peamiselt selle pärast, et ma temaga kunagi tegelikult tuttavaks ei saanud ja et BB teda tundma ei õppinud. Aga lõpp oli kiire ja rahulik, pea jäi viimase hetkeni selgeks ja selle üle on kõigil hea meel. Pühapäevad on perele eriti rasked. Varem oli kokku leppimata teada, et pühapäeva lõuna paiku võis vanaema juurde sisse vajuda ja sai kõhu täis. Kuhu nüüd siis?
Ka Härra kauaoodatud koolivaheaeg ei toonud meile erilisi pikki rõõmupäevi. Sest tegelikkuses tähendas „koolivaheaeg“ seda, et umbes viiel või kuuel päeval (k.a nädalavahetus) ei pidanud ta kooli minema, aga pidi see-eest minema tööle ja jalgpallimängule ja jalgpallitrenni ja jalgpalli vaatama ja tõenäoliselt veel kuhugi, millel jalgpalliga midagi pistmist oli. Nii et mina teda küll rohkem ei näinud kui tavaliselt. BB natuke küll. Sest ühel päeval, kui Härrat parajasti tööle ei kutsutud ja ühtegi jalgpalli ei olnud, õnnestus mul Härra lapsehoidjaks veenda, et minna ise oma uued teatri- ja peokingad poest üles otsida.
Noh, loomulikult ei olnud see mingi lihtne ülesanne. Sest ma ei taha selliseid kingi, mis mu villi hõõruvad või mis loksuvad või pigistavad. Või selliseid, millel on platvorm all või idiootliku kuju või asetusega konts. Või selliseid, mis näevad jalas välja nagu ma oleks Minni Hiir või kellegi vanaema. Või Newcastle’st (loe: nagu osutaksin teenuseid khm-khm). Või selliseid, mis oleks tehtud materjalist, mis esimese vihmaga üles ütleb. Või rohelisi või pruune või lillasid sätendavate kivikestega.
Teisisõnu – mingeid kingi minuga poest kaasa ei tulnud. Aga hea viis tundi sain mööda Dresdeni kesklinna ja selle poode ja ostukeskuseid tiirutada küll ja tänavakingi kulutada.
imagesCA5E9B7F
Ilmateatest niipalju, et meile vahepeal saabunud suvi on jälle kevadega asendunud. Ilmad on jahedamad ja pilved ähvardavad iga hetk väikse sabina krae vahele saata. Maailm on aga juba täiesti roheline, puud on lehtes ja isegi sirelid on hakanud õitsema. Mis mind aga eriliselt segadusse ajab, on see, et poodides müüakse juba varakartuleid. Minumeelest on neid meil Eestis neid ikka jaanipäeva paiku saama hakanud? Või ajan ma midagi sassi?
Ajan või ei aja, maitsevad need ikkagi maruhästi. Eriti oma akna all päikese käes kasvatatud rohelise sibulaga. Isegi BB kugistas täna ühe keedetud kartuli ära. Püreestamata, kusjuures. Lõikasin lihtsalt sektoriteks. Pudistamisega sai ta ise suurepäraselt hakkama. Ja need kaks hammast oskavad ka juba oma tööd teha.
Aga kas tõesti mängib see seitse või kaheksa kraadi põhjalaiust kartulikasvatuses nii suurt rolli? Või müüakse Eestis ka juba noori mugulaid?

5 thoughts on “Aprill 6 ehk gigantpostitus

  1. Vanaema ma küll ei teadnud, aga ikka on kahju.
    Mugulatest niipalju, et meil müüdavad noormugulad on vist Egiptusest pärit (vähemalt Maksimarketi omad olid), oma mugulaid ei saa veel mahagi panna ja kasvuhoonetes ei viitsi keegi nii kalist projekti ette võtta. Meil on varakevad juba mitu nädalat – soojemaks ei lähe, külmemaks ka mitte.

  2. No ma võin nii selle kui teise osas sõna sekka öelda. Puberteet magab õhtul kella 12st kuni hommikul kella 12ni (heal juhul, võib veel tunni või isegi paari võtta nihkes olla), kui lastakse. Kahjuks on kool. See tähendab uneaega (11)12-7. Ja kahjuks on ema, kes aeg-ajalt puhkepäeva nii organiseerib, et peab juba kell 10 tõusma.
    Imiku puhul lasin asjadel minna tunde järgi. eesmärgipäraselt nutta küll ei lasknud, mõnikord lihtsalt ei saanud aru ei mina ega laps ammugi mitte, mis viga. Siis ei tormanud paaniliselt lohutama, vaid ootasin kuni üle läheb ja hoidsin niisama kaisus. Tegelikult kujuneski nii, et laps hakkas minu kõrval magama. Vahest kolmeaastaselt sain ta eraldi voodisse. Ja siis ka samasse tuppa. Pärast rinnapiima oli pudel vist mõni aeg, aga veega. Ja siiamaani peab veetass voodi kõrval olema.

  3. Jah, ka meil müüakse värskeid kartuleid, need on Marokost. Ja nagu siin on juba kommenteeriitud, teismeliste ööuni on tõesti 12st 12ni või siis isegi kella 1st 1ni. Aga Brita ööune kohta võin öelda seda, et oli kunagi üks tüdruk, kes küsis juua,aga tahtis pissile, ja see oli siis, kui ta juba rääkida oskas, peaaegu iga öö, s.t. et seda, mil magatakse ühtejutti hommikuni annab veel kaua oodata. Ja magama mindi ikka veel pudeliga, kuigi sõnad olid suus ja jalad all, aga võib-olla ma olin ka lihtsalt laisk ema.

  4. No kui mu ema kogemust uskuda, siis minu puhul aitas see, kui pani käe pea peale. Ehk et olin rahutu, viril ja kukkusin öösel jaurama, siis ema pani käe pea peale ja ma rahunesin maha ning kustusin üsna ruttu ära. Muide, toimib siiamaani 😀 Kui mul paha olla on, siis nõuan, et mees paneks käe pea peale. Kohe jätan jauramise 🙂

  5. Njah, meil toimib selle käe asemel pudel kõige kiiremini ja valutumalt. Lihtsalt ma ei tea, kas peaks hakkama seda pudelit asendama või mitte? Arvamusi on nii ja teistpidiseid, kõik justkui põhjendatud. Tegelikult laps lihtsalt ärkab üles ja annab sellest märku, ei muutu hüsteeriliseks ega röögi. Aga kui pudeli annan, jääb kohe jälle magama. Vahel olen voodist üles võtnud või lihtsalt katsunud patsutada, nutab ikka edasi kuni oma pudeli saab. Imemine on suurepärane lapse rahustaja ja uinutaja – seepärast tahavad väga paljud lapsed lutti. Meie preili ei ole aga kuiva lutiga harjunud ja tahab piimalutti… Nii et eks ta ikka väike pudelisõltlane mul juba ole… 😦 Aga samas, kui see ta õnneliku hoiab, siis vahest ei ole seda ikkagi vaja kohe muutma tormata. Las olla, see toimib meie kõigi jaoks ja ei ole (praegu veel) mingeid pöördumatuid tagajärgi kaasa toonud.
    Aga sul soovitan muidugi oma käetrikk kohe kasutusse võtta kui laps juba niisama ärkama hakkab, mitte ainult toidu saamiseks. Selle ära tabamine on küll paras kunsttükk :D.

Leave a Reply

