Aprill 9 ehk mida anda 10 kuusele

Kuna minu eelmisele appikarjele tuli meeldivalt palju vastuseid – aitäh teile kõigile! – siis üritan nüüd jälle teilt nõu välja lunida.
Kümnele kuusele mul tegelt midagi anda pole vaja, aga ühele 10-kuusele oleks vaja süüa anda. Mul hakkab nimelt kergelt mõistus otsa saama. Siiani olen teinud erinevaid köögivilju püreeks, lisanud soovi korral purgist kana- või veiseliha ja vahel ka kartulit*. Puuviljadest olen proovinud õuna ja pirni, kumbki ei läinud hästi ette (õun ajas kõhu lahti ja pirniga seostan näole tekkinud kerget löövet)** ja banaani, mis mingeid vaeguseid ei tekita. Vaarikatest olen mahla üritan välja pigistada ja mustikatest samuti, meeldisid mõlemad.
Aga tunnen, et preili menüü on siiski üsna piiratud. Ikka kipun neid samu juba proovitud vilju kasutama (porgand, lillkapsas, brokkoli on kahtlemata need, mida kõige sagedamini poest kaasa haaran). Mida võiksin veel proovida? Kas peeti on võimalik nii serveerida, et kogu maailm punaseks ei muutuks? Kas muna võib juba anda? Mismoodi muna valmistama peaks? Kuidas serveerida avokaadot? Kas mango liiga magus ei ole?
Varasemast nõutum olen ka seetõttu, et BB on hakanud ise oma käest sööma. Eile mõtlesin, et õrritan teda natuke ja lasen toiduga mängida. Andsin talle pordangikrõpsudele vahelduseks ühe kausikese kartulitükkidega. Suur osa neist tükkidest jõudis küll lõpuks põrandale, aga esimesel korral ikka ju juhtub. Täna pärast porgandikrõpsuga õrritamist ei kõlvanud aga püreed enam üldse süüa, aeti aga huuled prunti ja tehti nägu nagu oleks kõht hirmus täis. Kui ma aga preilile viilu kartulit ulatasin, siis läks see suure mõminaga hävitamisele – ja nimelt kõhtu, mitte põrandale. Proovisin jälle püreed – ei, aitäh. Veel üks viil kartulit – jaa, palun. Niisiis, pean hakkama muidki toite vist edaspidi viiludena pakkuma. Loodetavasti tal ikkagi veel päris püree-streiki ei ole, mul on veerand sügavkülma ta köögiviljakuubikuid täis!
Homme lähen aga igal juhul kohaliku selveri köögiviljaosakonda ja vaatan, mis võiks ühele 10-kuusele meeldida veel süüa.
Ja teid õhutan ikka ideid pakkuma ja kogemusi jagama! Mida võiksin proovida?

*Kartul ei ole minu arvestuses köögivili, sest teda ei saa külmutada, vaid tuleb iga päev värskelt keeta.
**Proovin mõlemaid varsti kindlasti uuesti, et kindel olla, et mingi seos on või vaadata, kas on juba üle läinud.

11 thoughts on “Aprill 9 ehk mida anda 10 kuusele

  1. Hei!
    Kaalikas, suvikõrvits, tavaline kõrvits. Peedist võid proovida mahla anda. Prae kanafileed ja anna BBle närida, samuti võid anda kala v kalkunit.
    Proovi püreed sedasi, et annad BBle lusika ja ise söödad kõrvalt lusikaga. Eks see ettevõtmine vajab pärast veidi suuremat koristust söögilaua ümber, aga arvan, et tasub ära 🙂

  2. Keedetud muna kollast pane aegajalt liha asemel püree sisse. Avokaado kahvliga püreeks ja Ursu lemmiktoit on valmis 🙂 Ja minu beebikokaraamatud ütlevad, et alates 10. kuust võiks hakata ka piimatooteid proovima. Alustades siis keefirist või maitsestamata jogurtist. Marjad on kindlasti kasulikud. Ma olen paar korda keetnud ka külmutatud marjadest kisselli, koduse pudruga sobis hästi.
    Meie viimase aja avastus söögilauas on, et Ursu oskab kõrrest juua 😛

  3. siin juba kõik paremad soovitused antud. Mida veel võiks soovitada – mannaputru, kohupiima. Ise närimiseks anti meie ajal suitsuvorsti ja leivakoorikut, aga ma arvan, et neid on Britale veel vara anda, või kui siis leivakoorikut, mitte suitsuvorsti. Kohupiima hakati meie ajal andma juba u. pooleaastasele, aga kas teil seal üldse kohupiima on? Keedetud muna kollast sai ka päris varakult andma hakatud.

    1. Jah, soovitusi on tõesti sadanud väga ägedaid! Aitäh! Homsest alustame uue, rikkalikuma menüüga. Soola sisaldavaid toite (nagu suitsuvorst, nt) veel küll ei annaks, koormab asjatult neere. Kuigi siinsete poodide piimariiuleid ei anna Eesti omadega võrrelda, on tavalist maitsestamata kohupiima siin küll. Söön seda isegi meeleldi, proovin siis varsti preili peal kah. Maitsestamata jogurtit on mul lausa külmkapis parajasti…

  4. Ja kuigi mul (veel) endale kogemusi pole, siis olen lugenud sellist tarkust, et võib täitsa anda erinevaid teravilju, a la kaerahelbepuder või mitmeviljahelbepuder. Tofu ja luudest puhtaks roogitud kala on ka lubatud (nt keedetud kala).

    1. Putrusid saab nii hommikul kui õhtul – kaera, hirssi, manna, nisu, odra, riisi ja igast Hippi putrusid (ühele on kirjutatud peale 7-vilja puder 😀 ma ei oska nii palju vilju kokkugi lugeda). Nii et teraviljaga peaks meil okei olema. Kalast oleme seni ainult lõhet proovinud, aga peaks kalavalikut laiendama küll…

  5. Ja täitsa uitmõttena…miks mitte teha beebile smuutit? Et noh, keefiri või maitsestamata jogurti hulka mingit talle sobivat puuvilja. Ma ise joon hetkel suurima hea meelega keefiri-kiivi-banaani-maasika smuutit. See tundub täitsa lapsesõbralik. Ehk vaid maasikad jätaks välja, need vist allergeenid (hahaa, räägib rase, kes sööks igal võimalusel maasikaid :D).

  6. Triinu soovitas ka hakata juba keefiriga katsetama, aga ma ikka pole veel asja käsile võtnud. Oleme siin muid asju proovind ja päevas üle ühe uue asja ei taha anda. Banaani sööb ka preili mõnuga – nii püreena kui ka tükkidena. Kiivi on ootamas manustamist. Kuigi ma ei ole kindel, mis seis temaga on – kas teda tsitruseliseks ei loeta? Neid nagu mingid allikad ei luba enne aastaseks saamist anda. Maasikat jah vara anda, suvel võib natukese haaval proovima hakata. Iseenesest pole smuuti mõte paha küll, aga ma ei kujuta väga ette kuidas ma seda talle manustan… üsna vedel teine ju… Meil ei lähe porgand enam püreenagi hästi ette, on ikka vaja tükid preilile kätte anda, et ta oma kahe hambaga uhkelt järada saaks. 😀 Oeh, raske elu.

Leave a Reply

