Juuli 1 ehk vannitoajutud

Kuigi potitreeningut ei soovitata alustada enne kui lapse öömähe on kuiv ja meil varem alustamist ka plaanis pole, oleme BBd juba umbes viiekuusest saadik ikka korra või paar päevas potile istuma pannud. Ma ei teagi miks. Sest siis ei tule talle potil istumine äkki suure üllatusena kui treening pihta hakkab? Sest nii on võimalik mõned mähkmed nädalas kokku hoida? Sest niiviisi saab BB natuke aega päevas ilma mähkmeta olla ilma, et ma peaks teda selili matile sundima või muretsema, et pärast tuleb vaip jälle pesumasinasse toppida? Tõenäoliselt kõike seda ja midagi veel. Lihtsalt, nii tundub õige.
Senine kord ei ole eriti karm kah. Kindlalt panen BB potile hommikul pärast ärkamist (e hommikuse mähkmevahetuse ajal), enne vanni (et pissi sinna ei tuleks) ja enne ööund (osana meie õhturutiinist). Reeglina tuleb üsna kohe potti pissi, vahel ka muud. Nii et mingi arusaam sellest, et poti peal olles võib end tühjendada, on juba tekkinud. Või on see mingisugune refleks? Et kui mähe on ära, siis on hea end lõdvaks lasta? Samas, ta on ju mähkme sees ka rahulikult nõus igal ajal soristama. Ei tea. Ja esialgu ei olegi väga oluline.
Aga see, et ta ikka mõnuga potil istuks, on oluline küll. Seepärast olen selleks, et BB kauem potil püsiks, püsimatu nagu ta on, tekitanud vannitoapõrandale paar põnevat karpi, milles on meie tühjaks jäänd või kasutuselevõttu ootavad ilu- ja hooldustoodete potsikud. Kõik kenasti üle pestud, et laps mürgitust ei saaks kui pudeliots suhu läheb. Võib ju juhtuda. Tavaliselt garanteerib see tegevuse nii 15-20 minutiks. Sellel ajal saab emme kenasti enda pesemise ja kasimisega hakkama ja ei pruugi juures istuda ja jälgida, ega laps potilt ära ei roniks ja seda kummuli ei keeraks. Vahel tuleb muidugi vannikardina tagant piiluda, mis ta seal toimetab. Täna näiteks piilusin üks hetk ja nägin kuidas BB istus pissipoti kõrval ja patsutas käega lirt-lärts värsket pissi.
Aga täna ma läksin ka dušimõnude nautimisega natuke liiale. Lihtsalt liiga hea oli selle kõrvetavkuuma voolava vee all seista. Kuidagi ei raatsind kraani kinni keerata.
Siis muidugi ei olnd enam nii tore kui ma poolvahusena vannist välja pidin ronima, et laps ja pissipott puhtaks pesta.
Aga noh, vähemalt ei ajanud see nii hüsteeriliselt naerma kui eilne üllatus. Küürisin parajasti oma hambaid kui BB potil istus. Äkitselt jäin vaatama, et mis naljakat kerakest ta näppude vahel keerutab. Niisugust pruuni kerakest… nagu plastiliin oleks või mis…
Aga see meid ei heiduta. Ikka ja jälle potile!

5 thoughts on “Juuli 1 ehk vannitoajutud

  1. Vot seda ma olen alati vaikselt mõelnud ja imestanud, et okei, paneb lapse potile, aga kuidas ta teab, mis seal tegema peab? 🙂 Tuleb välja, et keegi ei tea 😀

  2. Tead, mulle tundub, et tegelt see teistpidine küsimus on raske selgeks teha. See, et potti pissida-kakada võib, see on iseenesestmõistetav. Aga kuidas selgeks teha, et mähkmesse-püksi pissida-kakada ei või? Seda enam, et algusest saadik on ju tohtinud, miks üks hetk enam ei tohi?
    Nojah, ma pakun, et meil on siiski aastakene mähkmeelu veel ees, nii et väga ei paanitse selle triki selgeks saamise pärast. Veel. 😀

    1. Aitäh, Merle! Väga huvitav oli lugeda! Ja aitäh ka ekstrapostituse eest! Sa oled ikka nii tragi ema! Ma olen ikka selline moodne laiskur, kes piima pulbrist kokku keerab ja 450 aastat lagunevaid mähkmeid kasutab. Ohjah ja ökojalajälg…

  3. Ma olen ka mõelnud, et kas nutta või naerda, kiita või riielda kui see saavutusest uhke pilguga naerunägu oma tilkuvad sõrmed minu suunas sirutab 🙂

Leave a Reply

