Veebruar 10 ehk küll nüüd viriseb

Veebruarikuu kõige suuremad koduperenaiseprobleemid:
a) Minu sünnipäev ja vastlapäev on samal päeval! See ajab tigedaks lihtsalt. Sest ma tahan vastlakukleid ja hernesuppi teha, aga ma ei saa ega taha oma sünnipäevakülalistele ei vastlakukleid ega hernesuppi pakkuda. Neile on plaanis salat ja tort. Ja kõik, kes tahavad pakkuda, “aga tee mõlemaid”, võivad selle pakkumise heaga omale püksitaskusse tagasi pista. Ei tee. Teen ainult salatit ja torti ja urisen, et ma see aasta hernesuppi ja vastlakukleid ei saa. Okei, hernesuppi võin märtsis ka süüa. Aga näidake mulle seda selverit, kes keset märtsi veel vastlakukleid müüb!* Rääkimata sellest, et nädal hiljem vastlakukleid küpsetada. Siis on need ju mingid lihtsalt vahukoorega kuklid ja neil pole vastlatega mitte midagi pistmist. Oeh. Ja tegelikult ei ole isetehtud niikunii kunagi “päris need” (kuigi peaks justkui eelduste kohaselt just paremad olema).
b) Ma ei tunne endiselt kohalikke toidupoode piisavalt hästi, et sealt värske pärm ja kartulitärklis üles leida. Olen vähemalt kolm korda läinud poodi teadmisega, et võtan mõnel tädil-onul varrukast kinni ja nõuan teada, kus “frische Hefe” ja “Kartoffelstärke” on, aga ei, kunagi ei ole neid siis silmapiiril kui mul meeles on või kui kuskil riiulite vahel neid kohtan. Ja kui ma juba kassasse jõuan, on mul kas meelest läinud või tundub lihtsalt liiga hilja reageerida. Halastan alati sellele vaesele vennikesele, kes tuli oma kolme viinerit ostma ja ei lase tal veerand tundi oodata kuni me kassiiriga pool kauplust koos läbi jookseme ja pärmi ja tärklist otsime… No ja nii nad mul pidevalt poest toomata jäävadki.
Selline raske elu.

*Tegelt tahaks hirmasasti teada, ega äkki siinses IKEAs sellist eksootilist toitu müüda nüüd tuleval nädalal. Üks hea kukkel peaks ju ikkagi rootslastel samamoodi hinges olema kui meil. Siinsed müüvad vastlapäeva-erisaiade pähe neid nn berliinisaiu, mida niikunii kõigil teistel päevadel aastas kah kohalikust pagariärist saab. Oeh.

Leave a Reply

