Aprill 4 ehk köögis me ei katastroofitse

Tagasi Dresdenis olen jälle lootnud, et saan parimate köögikatastroofidega kekutada, aga ei, seekordsed köögielamused ei olegi olnud kuigi katastroofilised. Vastupidi, mõned märkimisväärsed õnnestumised on ette tulnud.
Esiteks võtsin uuesti tegemisele Nigella raamatust juba proovitud pastaretsepti. Selle, kust ma pooled asjad asendasin või teisiti tegin. Kuigi lubasin eelmine kord, et proovin teised reteptid enne läbi ja siis pöördun selle juurde tagasi, ei suutnud ikkagi nii kaua kannatada, sest sattusin kodumaal olleks selisesse toredasse poodi, kus oli võimalik lausa kahes erinevas koguses safranit osta!
“Üks gramm või kaks grammi?” küsis tädi leti taga rõõmsalt minu pikema sissejuhatusete esitatud nõudmise peale.
Spagetid said sellised:

kollased safranispagetid
kollased safranispagetid

Noh, vähemalt väljanägemiselt täitsa saranased ju! Kuigi kahtlemata on Nigella omad oluliselt al-dentemad kui minu makaron-peab-pe-e-ehme-olema-d. Igatahes lubas Härra mul julgelt retsepti meie “neid toite sööksime jälle”-retseptiraamatusse ümber kirjutada. Järelikult tasus see gramm safranit sealt rõõmsa müüjatädi käest ära tuua ja Saksamaale smuugeldada. Järgmine kord jälle.
Teiseks võtsin aga kätte hoopis ühe teise retseptiraamatu. Sellise, mille nimi on “kartuliretseptid Iirimaalt”. Ma ei tee nalja, ongi terve raamatutäis kartuliroogi. Selle tõid kingituseks ühed sõbrad, kes on juhtumisi nii Iirimaa-fännid kui poole kohaga padutaimetoitlased (siin varem tuntud ka kui Tunnistajad, BBle Uncle Wayne ja Jule), nii et ma ei imesta üldse, et nad sellise kingituse toovad. Noh, igatahes, lasin üks päev BBl raamatu suvalisest kohast lahti teha, et kartuldamisega pihta hakata ja mulle vaatas vastu umbes-täpselt niisugune retsept:
“Täidetud kartulid. Valmista kartulid nagu ikka, kaeva ettevaatlikult sisu välja, sega sisu muude toiduainetega, mis sulle meeldivad, täida kartulid sisuseguga, riputa juustu peale ja küpseta ahjus kuni kuumad.”
Iiri huumor? Igaks juhuks keerasin paar lehekülge edasi-tagasi ka, et näha, kas neil on retsept “Kartulipuder. Osta purk valmisputru, eemalda kaas, vala vesi peale, söö.” Ei olnud, kusjuures.
Aga igal juhul kraamisin kapist välja asjad, mis mulle meeldisid – seened, porgandi, sibula, maitserohelisega toorjuustu. Seened ja sibula hakkisin pisikeseks ja kuumutasin pannil läbi, porgandi riivisin. Soola-pipart panin kah juurde. Muus osas järgisin piinlikult täpset retsepti sõnapealt. Ja pärast kirjutasin retsepti Härra loal, nagu ikka, meie “võib veel teha”-retseptiraamatusse. Autoriks märkisin “mina, iirlaste inspireeritud”.

Leave a Reply

