Aprill 16 ehk Maa Päev

Eile oli ju kauaoodatud Maa Päev. Mis te sellel puhul tegite? Käisite maale pai tegemas, puid kallistamas, prügi koristamas, ei kasutanud bensiini, elektrit ega lasknud mõrvata ega väärkohelda ühtegi looma? Tubli!
Meie sõitsime trammiga, käisime šoppamas, ostsime palju masstoodetud kraami, sõime restoranis ja pärast tagatipuks lasime veel oma kodus kah pliidiplaadil pea tund aega tööd teha. Heh, ja mis me veel pliidiplaadist räägime. Pesu pesumasinas tegi tähtsa keskkonnahoidmispäeva puhul kolm tundi auringe.
Juhtus nimelt nii, et minu liberaalse kasvatuse ja kangete geenide koosluse vili tõstis lõpuks pead.
Olime BBga vannitoas, panime pesu pesema, pritsisime erinevatele pindadele kemikaale, et need ühekordsete lappidega eemaldada ja tegime muid huvitavaid asju, kuni lõpuks hakkasin mina potsikutehunnikuid sorteerima, et vaadata, mis saab ära visata ja mida juurde osta, et tarbimismahtu suurendada. BB otsis omale samal ajal muud tegevust – kolkis mu küünelakipurke vastu kivipõrandat; võttis vatitikke ükshaaval purgist ja otsis kui mitu pragu vannitoas on, kuhu neid toppida annab; pesi oma vannipardil hambaid jne. Pesumasina nuppe vajutades olin BBle “sõnad peale lugenud” (loe: ninnu ja nännu), et olgu ta ikka armas ja ärgu nüüd neid nuppe enam näppigu, eks, sest nüüd masin teeb tööd ja siis ei tohi teda segada (muul ajal võtame saba seinast välja ja siis võib BB vajutada, mida tahab – liberaalne kasvatus ikkagi, eksole, ninnu ja nännu). No ja keskenendusin siis mina seal pesumasina kohal juba pikemat aega potsikuhunnikutele, poole silmaga nähes, et BB minu jalge vahel sihverdab, kui käis äkki -piiks- ja vaikus. Daam oli pesumasina pool tundi enne programmi lõppu välja lülitanud. Ütlen ausalt, sain kurjaks. Ja näitasin seda välja kah. Sain kohe nii kurjaks, et panin masina kohe uuesti käima – programmi algusest – ja kamandasin meid mõlemaid alla tuppa. Aitab, enne keegi vannituppa ei lähe, kui BB saab aru, mida tähendab “ei tohi”.
BB muidugi avaldas häälepaelte täistöö abil arvamust selle kohta, kui kohutavalt halvasti mina teda kohtlen ja mismõttes ei tohi. Ütlesin talle vastu, et enne mina temaga mängima ei hakka kui tema on aru pähe võtnud, tunnistanud, et mul oli õigus ta peale kuri olla, ja ta vabandab. Läksin selle peale hoogsalt kööki ära ja vaatasin seal närvide rahustuseks, kas saan kuidagi mingeid loodusvarasid kulutada.
Umbes kümme minutit hiljem, kui BB juba mõnda aega vait oli olnud, kostus aga ülevalt korruselt -piiks- ja vaikus. Daam oli nimelt üles korrusele tagasi roninud ja pesumasina uuesti välja lülitanud. Täiesti kindlalt meelega. Kiusu pärast.
angry-mother-daughter-white-background-33553578
Loomulikult ei saand ma seda niisama jätta. Lendasin kohale ja kukkusin jälle kurjustama. Nüüd juba kindel olles, et võin ikka tige olla küll. Sest ei olnud ju enam jutt “ole armas ja ära tee” vaid nüüd kindlalt “ei tohi nii teha”. Kamandasin meid mõlemaid jälle alla tuppa ära. Muidugi panin enne masina kolmandat korda ka käima. Seekord olin küll nii palju arukam, et tõmbasin vannitoa ukse kah kinni. Pauguga.
BB minuga enne vaherahu ei sõlminud, kui Härra oli koju tulnud ja BB ise ka aru hakkas saama, et tegelt oleks hea juba magama minna. Siis leppisime muidugi ära.
Aga mina istusin ikkagi ülejäänud õhtu ja mõtlesin laste kasvatamise ja mitte gloobuse üle. Või mis istusin, seisin pliid ääres ja kuumutasin poolt liitrit õli, mis pärast kanalisatsiooni jõudis. Aga sellest juba järgmises postituses.

Leave a Reply

