Mai 2 ehk kõnelused tiigriga

Preili on hakanud komponeerima juba esimesi kahe- ja isegi kolme-sõna-lauseid, kuigi viimased on veel üsna haruldased ja reeglina toimub vestlus ikka mingis käsklus-osutus-vormis või meile tundmata keeles. Kõige totakam on seis siis kui ta soovib midagi ja järjepidevalt ütleb seda sama sõna ja me Härraga mõlemad vangutame pead ja kumbki ei tunnista öeldut enda keele sõnaks. Vaene väike on meis siis nii nördinud. Kuidas me ei tea siis, mis “tokalee” või “sastul”* on!
DSC_0659
Siin aga mõned jutuajamised, mis mind nii muhelema on pannud, et need igaks juhuks üles olen kirjutanud.

BB istub diivanil ja leelotab: “La-le-li-lo-le-lo-lee-loo”.
Mina: “Oo, kui kena!”
BB: “See o laul.”

DSC_0625
Tõepoolest!
DSC_0666

Reedel kõndisime mööda tühjast lasteaiast.
BB: “Loona?”
Mina: “Leona ei ole täna lastaias, täna pole lasteaiapäev.”
BB: “Anton?”
Mina: “Anton ka ei ole lasteaias.”
BB: “Emil?”
Mina: “Emilit ka ei ole täna. Aga esmaspäeval on kõik jälle tagasi, siis saad nendega jälle mängima minna.”
BB: “Ahsoo.”

Justkui ta teaks, mis ja millal esmaspäev on!
DSC_0682
DSC_0683

Vaatame ühte BB raamatutest, kus on luuletused, mida talle vahel ette loen või laulan.
BB osutab ühele lehele ja ütleb: “Laula!”
Mina jään mökitama, et uurida, mis luuletusega tegemist on.
BB lööb õrna patsu mulle põsele.
Mina ehmudes: “BB, mis see nüüd on! Miks sa nii tegid?”
BB: “Sa e laula.”

Löömist pole meil enam ammu ette tulnud, nii et olin üsna üllatunud. Samas ei olnud see seekord üldsegi mitte pahatahtlikult mõeldud. Ja no ma tõesti ei allunud käsklusele ju.
DSC_0627
*Näited minu leiutatud ja pruugi tema sõnavaras olla.

5 thoughts on “Mai 2 ehk kõnelused tiigriga

Leave a Reply

