Juuli 1 ehk potile või püksi, päev 2

Teate, öine trussikute ja linade vahetamine jäi ära!
Alustama pean aga sellest, et tunnistama, et meie õhtune tudu-rutiin on jälle kana-emanduse asemel ronga-emanduse killast. Ehk siis: viin preili voodisse, räägin temaga natuke juttu (üritades teda tutu-lainele saada) ja siis üritan kiirelt põgeneda, enne kui ta näpud sõna otseses mõttes ukse vahele saab torgatud. Reeglina järgneb sellisele koledale käitumisele (ehk minu põgenemisele) räige protest. Õige kah. *
See protest ei kesta küll kaua – maksimaalselt kümme minutit, sagedamini pigem isegi kaks-kolm. Siis jääb solvunud preili vait, läheb voodisse tagasi ja jääb üsna kohe tuttu.
Eile aga juhtus nii, et pärast mõneminutilist protesti teatas preili „kaka“, mille peale mina kuulatama jäin, et mis-mis… ja kui midagi ei järgnenud, siis järeldasin, et valehäire. Kuna preili pärast teadet vait jäi ja minu kõrvade hinnangul voodisse tatsus, jätsin asja sinna paika, kuni ise voodisse minnes loiku astusin. „Kaka“ oli pesuehtne pissiloik. Tõin siis aga põrandapesuvahendi ja lapi jälle välja ja olin rõõmus, et ma ei pea hakkama linu vahetama. Juba pool-kuivanud trussikud ei paistnud sügavas unes nohisevat daami segavat ning ronga-emana jätsin asja nii ja keerasin ise ka külili, olles sealjuures veendunud, et mõne aja pärast äratab mind voodi täis pissinud nuttev laps. Mõne aja pärast äratas mind aga hoopis punnis põis, kes ei tahtnud voodit täis pissida.
Minu kobistamine äratas aga ka preili, kes end kohe püsti ajas.
BB: „Mamma?“
Mina: „Mamma läheb pissile. Kui sul on ka vaja pissil käia, tule kaasa.“
BB: „Kaasa.“
Ulatatakse mulle käsi ja tullakse kaasa, poti peale istumise huvi aga ei ole. Selle asemel küsib daam: „Mässu?“
„Ah!“ mõtleb minu unine aju, „Suurepärane võimalus kogu asi jälle üle nämmutada.“
„BB, kallis, sa oled nüüd suur laps, sa ei kanna enam mässusid, sul on nüüd trussikud jalas. Ja kui on trussikud, siis peab pissu ja kaka potti tegema. Siis peab poti peale istuma.“
BB vaatab mulle otsa sellise näoga nagu kuuleks asjast esimest korda. Aga ometigi lõpuks näoga nagu kuuleks asjast. Minu juubeldamine läheb eriti kontrolli alt ära kui BB selle jutu peale potile istub. Sirtsu sinna küll ei tule, aga voodisse tagasi läheb laps igatahes võiduka emaga.
Hommikul ärkasin üllatusega, et minu juurde voodisse ronib kuivade trussikutega laps, kes esimese vihje peale vetsu kohta on koheselt nõus kaasa tulema ja potile istuma. Seekord on võidukuseks kohe eriti põhjust ja kiitmiseks-premeerimiseks kah.
Maa peale tagasi tulin siis, kui läksin BB voodit kontrollima ja leidsin, et öösel sinna üks korralik loik ikka tekkinud oli. Kahjuks oli ühekordne aluslina kõik endasse imenud, nii et laps end kuigi ebamugavalt seal vist ei tundnud. Õnneks pole nüüd vaja madratsivahetusele mõelda. Mugavaks on ikka tehtud see tänapäeva värk. Kuigi siinkohal tahaksin esitada etteheite kõikidele Tallinna kauplustele, kuhu ma taipasin sisse põigata. Miks teil sellist toodet ei ole?!
10097519
Siiski hindan esimese öö tulemuse üsna heaks ja tundsin hommikul, et kõik ei olegi nii kole võimatu. Tänane päev on seda entusiasmi vähendanud – püksi tuleb see piss ikka ja pooltel kordadel ei taipa BB mulle isegi öelda, et ta pissinud on.
Mulle tundub, et meil on ka kerge terminoloogiaprobleem, sest see, mida mina nimetan ’pissiks’, võib tema suus olla ’kaka’, ka olen kuulnud sõnu ’lolo’ ja ’pullen’ ja ka ’pott’ ja ’pissi’ esinevad, aga ilma igasuguse järjepidevuseta. Kas arusaamine selle taha jääb, seda ei oska küll öelda, aga sellist selgesilmset infole keskendumist nagu ma öösel nägin, ma täna enam kuskil näinud ei ole. Nüüd juba tõrgutakse potile istumast ja tehakse mulle naljanipusid. Viimane seisnes näiteks selles, et BB jooksis minuni, hüüdis „kaka-kaka“, mille peale mina kohe lapse haarasin ja vetsu jooksin. Vetsus aga keeldus daam potile istumast ja asja ajamast. Ainult itsitas, et küll oli ikka tore mamma süles õuest vetsu joosta.
Õhtupoole keelduski potil istumisest. Hakkasin juba muret tundma, et kuidas ma talle küll potil istumise meeldivaks saan teha, kui ta sinna ei istu. Noh, meelitada ja välja pressida nagu ei tohiks („istu potile, siis saad kommi“). Aga premeerida võib („näed kui ilusti sa potil istusid, selle eest oled küll ühe kommi välja teenind!“). Aga kui ta ei istu sinna noh! Mida ma siis premeerin?
Nojah, läks aga nii, et preili soristas õhtul hilja pool elutoapõrandat täis ja suure ehmatusega oli isegi nõus potile istuma. Selle eest sai ta preemiaks terve lehetäie papakoi-kleepse (või „papakaik“, nagu ta ise ütleb). Viisteist minutit hiljem voodis olles nõudis ta aga jälle potile. Kuna sõnum peab olema selge ja konkreetne, siis ei saanud ma talle seda keelata (kuigi olin üsna veendunud, et ta jälle manipuleerib – kasutab pissihäda ainult ettekäändena, et voodist välja saada). Ometigi oli ta koheselt nõus potile istuma, pissis pool potti täis ja ei tahtnud ei kommi ega papakaike preemiaks saada. No ma ei oleks võinud olla uhkem!
Umbes sama skeem toimis täna ka enne päevaunele jäämist (küll tänaval ja välja oli vaja saada kärust, mitte voodist), nii et tänane lõppskoor jääb 7 paari märgi trussasid ja 3 edukat potil käimist/küsimist.
Ega homme kergem tule kui eile või täna, aga ootan juba huviga, kas saame märgade trussade arvu vähe madalamale.
download
Nii et polegi muud kui jälle entusiastlikult potijooksude ja tilkade kiitmisega peale hakata!
Annan teile muidugi aru!
*Kana-ema päevil jäin tema kõrvale kuni ta suikus ja siis kestis trall nii tund või poolteist või isegi kauem enne kui uni lõpuks lapse niitis. Nii et sellega õigustan sellist kohutavat lapsepiinamist. Kui mind pole, tuleb tudu kiiremini. Siis pole ju vaja kellelegi esineda. Mis siis, et ma sel ajal intensiivselt sügavalt magajat teesklen.

Leave a Reply

