August 14 ehk rinnapiimatamisest

Nonii. Üks siin lubas ju suure suuga barrikaadidele joosta.
Ausalt, jooksmine ei ole minu jaoks. Higistad ja higistad ja kogu saavutus on see, et võhm on väljas.
Praegu, nädal pärast jooksma hakkamist, on nii, et piimad on tissi täis* ja nibud hakkavad kohanema. Mina olen võhmal. Selg valutab.
Eile jõi RSS kolmteist korda, kokku kaks tundi ja kümme minutit. Minu jaoks tähendas see, et kolmeteistkümnel korral pidin võitlema valugrimmassiga ja kaks tundi ja kümme minutit mõtlesin „juhuu-juhuu kui hea, et ta tissipiima saab, aga jeerum ma pean kohe praegu külge keerama/ pikali viskama / jooma / pissil käima / jne ja mu selg nii valutab“.
Valugrimmassid tulevad sellest, et esimestel päevadel oli see kaks tundi ja kümme minutit ühekordne rinna küljes rippumise aeg… ja siis paari tunni pärast jälle. Tiss tuli ju tööle tõmmata. Muuhulgas tõmmati ka marraskile rinnanahk ja rohkem vist polegi vaja öelda. Siin oli esimene kukkumine barrikaadijooksul – apteegist tulid koju kaasa nibukaitsed. Nüüd käib söömine selliste sõprade abiga.
nuk_pp_ns_nipples_si_m
Ja ka nii on valus. Lihtsalt natu vähem. Jess!
Ja noh, tülikam on ikka küll. Nii et olen nüüd omale ülesandeks võtnud iga päev vähemalt korra ilma proovida. Nimetagem seda missiooniks “grimmass karjeks, valu iga päev”. Hurraa tahaks ka öelda. Noh, lihtsalt seepärast, et see muu õhinaga sobib.
Teine kukkumine toimus umbes kolmandal päeval kui rinnad äkitselt piimast nii paistes olid, et poiss ei jõudnud kõike ära õgida. Teadagi oli kõik valus ja vastik ja nõme ja paha ja need asjandused kukkusid veel tilkuma kah. Aaah! Ma tahan puhast pluusi! Apteegist tuli koju kaasa rinnapump. Sest kirun mis ma kirun, et ma Dresdeni-kodunt vana pumpa kaasa ei võtnud, rindu see ei aita. Nii et nüüd ei saa vähemalt paar kuud väita, et „rinnapiim on odavam kui pulber“. Mkmm.
Muidugi ei ole pumpamine ka mingi mõnus lahendus. Sest ka see ärritab nahka ja ka see paneb näärmed arvama, et piima peaks hakkama jälle juurde tootma. /Siin on kohane silmi pööritada./ Nii et üritan pumbaga läheneda harva ja äärmises hädas. Siis kui juba tilgub, aga poisil kõht täis.
Seljaga on muidugi nii, et tuleks vähem istuda ja rohkem lamada. Ja iseenesest tuleb meil lamades ka söömine hästi välja. Öösel ainult nii söömegi. Aga päeval mul ikka nagu istudes parem (kõik peale selja). Eriti siis kui suur õde samal ajal meie kohal keksib ja ma pingsalt jälgima pean, et ta väiksele vennale kogemata küünarnuki või kannaga ei annaks.
Ühesõnaga – jooksmine ei ole minu jaoks. Higistad ja higistad ja kogu saavutus on see, et võhm on väljas.
tired-runner-cartoon-430521
Ehk ükspäev hiljem, kui mul rinnad parajasti ei tilgu ja imemine enam valus ei ole, tulen ja laulan siin hoopis kui tore ikka on last rinnaga toita ja kui õige ja hea ja kui suur saavutus see ikkagi on ja kui uhke ma kõigi üle olen, missiis, et võhm väljas. Aga las jääb praegu nii. RSS varsti ärkab, panen parem oma valugrimassi kohe käepärast.

*Teate, kuna mulle alles kolmandal lugemisel kohale jõudis, et siin midagi valesti on, siis pean selle nii jätma. Vabandust ebameeldivate meelepiltide pärast.

2 thoughts on “August 14 ehk rinnapiimatamisest

  1. Kui sul vähegi võimalik, tee rindadele õhuvanni. Mul olid paar esimest nädalat nibud turris ja pahased (loe: ropp valu), aga õhuvannid aitasid hullema ära hoida. Reeglina lehvitasin rindadega kohe pärast imetamist, heal juhul pool tundi. Halvemal juhul polnud muidugi õhuvanni luksus saadaval. Ja no Bepanthen salvi (just salvi, rasvasem) määrisin vist küll iga tunni tagant. Pluss rinnapiima.

    Seljavalu jäi väiksemaks alles siis kui imetamise lõpetasin 😦 aga aeg-ajalt põrandale pikali heitmine – suure ägina saatel – ja seal natuke aega lebamine pakkus veidi leevendust.

    1. Õhuvanne olen teind ja tõesti aitab (haiglas olin üksi toas, nii et lehvitasin nonstop :D). Aga kodus seda luksust siin väga sageli ei saa. Peab vist jälle usinamalt “lehvitama” hakkama. 😀 Bepantheni lähen küsin apteegist, seda ka Mall soovitas.

Leave a Reply

