November 11 ehk hommikusöök väsinud ema moodi

BB, tuntud heatujuärkaja, tammub lai naeratus näol elutuppa, kus mina ägisedes madratsi külgetõmbejõu vastu võitlen ja vennake vaikselt lamamistoolis jalga kõlgutab, kah nägu naeru täis.
BB pöördub venna poole: „Tere hommiksis, RSS!“, pöördub minu poole: „Kommi saada!“
Mina tõstan vaevaliselt küsivad kulmud.
BB: „Mamma, palun kommi. Palun jäätist!“
Mina: „Kumba?“
BB: „Kumba? Jäätist.“
Loivan kööki, leian jäätise, ulatan lapsele.
BB: „Hea jäätis! Pulk jäätis! Nahti!“
Mina: „Kuidas sa küsid?“
BB: „Palun nahti.“
Eemaldan jäätisepaberi. BB asub viivitamatult asja kallale.
„Külm jäätis. Valge!“
Seest on valge noh, peal on pruun šokolaadiglasuur.
Mina: „Hmm… et tea, mis mina küll hommikusöögiks söön? Kah jäätist?“
BB: „Mamma b’naani.“
Noh, küllap peab igas perekonnas olema keegi, kes diabeeti ei jää.
BB närib oma jäätist edasi ja seletab targa näoga: „RSS tohi jäätis. Papa taha šokolaak jäätis.“*
Siis tuleb aga paremale mõttele: „Mamma, BB multi vaata! Multi vaadata!“
Katan diivani linaga. Olen juba õppinud, et seda on oluliselt lihtsam jäätisest puhastada kui diivanit. Istutan BB koos jäätisega linale ja keeran väikevenna näoga õe poole.
BB: „RSS naljata! RSS mõnus!“
Mina, paitan lapse pead ja ütlen hellalt: „BB on ka mõnus.“
BB vaatab mind mõistmatult ja teatab kurjalt: „BB krüguk!“
Oi vabandust.
Lähen teen omale kohvi ja loodan, et jäätis saab enne otsa kui diabeedi-jumal ja/või Härra ärkavad ja märkavad, mis teoksil.

* Millegipärast ei ole „ei“ negatiivsetes lausetes väärt välja hääldamist.

2 thoughts on “November 11 ehk hommikusöök väsinud ema moodi

  1. Jäätis tundub mulle hetkel tore vaheldus 🙂 meie mugul tahab hommikust õhtuni makarone. Muud toitu songib ja pakub lahkelt meile. Eriti meeldib talle mind oma songitud omletipaladega sööta 😀

    1. Tead, õnneks müüakse meil siin mingeid minijäätiseid – 28 ml tükk! (Tavalise 100-150 asemel!) Õnnetuseks peab küll teve karbi ostma (12 tükki), aga seni olen seda fakti suutnud BB eest varjata ja ta on rahuldunud oma ühe minijäätisega!
      Aga mul oleks ühe makaroni-hommiku üle lausa hea meel!

Leave a Reply

