November 16 ehk esimene advent

Sellel nädalavahetusel otsustasime teha julge teo ja saata BB pikemalt kohalike Vanade juurde. Kuidagi asjalood sättisid end nii, et Härra tahtis olla Vanade külas laupäeval ja pidi seal olema pool pühapäeva. Mina aga ei tahtnud mitte viimast detsembrieelset nädalavahetust kaks päeva üksi kahe lapsega olla. Ja edasi-tagasi sõitmine on muidugi lollus. Nii läkski, et BB ja Härra jäid ööseks ära ja meie RSSiga saame siin viimase detsembrieelse nädalavahetuse tegusid teha.
Sest, ho-ho-ho, alates selle aasta viimasest detsembrieelsest nädalavahetusest on mu kõik järgmised viimased detsembrieelsed nädalavahetused, kuni päevani mil ma üksi vanadekodus istun ja mu lapsed mulle mu võimalikke lapselapsi enam plutitada ei too, täidetud kellelegi advendikalendri valmistamisega.
See aasta osutusid nendeks „kellegiteks“ BB ja Härra. Ja seepärast oli äärmiselt oluline, et nad mõlemad rohkem kui mõned tunnid kodunt eemal oleks. Eriti hädasti oli jalust ära vaja saada Härra. Temal on nimelt veel nii noor ja agar abikaasa, et too veetis lõviosa laupäevast tassides poest koju joogipudeleid, et neid sorteerida, valida, värvida, pintseldada, mässida ja sättida, et saada tulemuseks Härrale selline kaunis ja maitsev advendikalender:


Ehk siis Härrat ootab üks täiesti imeline ja isetehtud õllesõprade advendikalender.*
Hirmsasti tahaks näidata ka pilte valmimisprotsessist ja joogivalikust (kus on muudki kui pilsnerit), aga ma kahtlustan, et Härra käib aeg-ajalt siia blogisse piilumas, nii et ma jätan need pildid esialgu postitamata. Võin ainult kinnitada, et jooke on seinast seina: 0,33 kuni 1 liitrini; 0% kuni 12% alkoholini; 30-sendistest kuni 4-eurosteni; Härra vanadest lemmikutest pudeliteni, mida ta näinudki ei ole.
BB jõulukalender vajas natuke vähem nokitsemist, sest otsustasin, et tassimine, sorteerimine, valimine, värvimine, pintseldamine, mässimine ja sättimine võib mõnikord ka kellelegi teisele jääda. Tellisin hoopis sellise kalendripõhja:

Taskukesed olid esialgu vaid vatti täis topitud, aga kraapisin need ka juba tühjaks, et BB ei hakkaks seda tegema ja siis ei pettu, et igal pool ainult vatt on. Sellist isetäidetavat varianti eelistasimegi (Härraga koos mõtlesime, et mida ja kuidas) peamiselt seetõttu, et me ei hakka see aasta preilile veel kannatust õpetama. Mitte selliselt. Sest olgem ausad, minulgi oleks raske mitte kõik kotid kohe läbi piiluda.
Selle asemel täidame hoopis iga öö, või noh, khm, laseme päkapikkudel iga öö homse kotikese täita ja siis BBl hommikul üles otsida, milline õige on.
Niisiis jääb kogu täitmisrõõm mulle (või noh, khm, päkapikkudele). Muidugi on meil juba valmis ka kotitäis pisikesi vidinaid, mis sinna sisse annab mahutada. Kommi, arusaadavalt, aga ka kõike muud, mis loodetavasti preilile rõõmu teeb ja huvi pakub.
Kalendri riputan strateegiliselt olulisse kohta – vetsu. Loodan niiviisi hommikuse potilkäimise preilile vähe atraktiivsemaks teha. Sest arusaadavalt ei tõsta ma teda enne kalendrikotikese juurde kui hommikupiss tehtud. Seda nimetatakse tõenäoliselt väljapressimiseks, aga mingi lastevanematele rõõmu valmistav element (kannatus-kasvatuse asemel) peab ju asja juurde jääma.
RSSile me see aasta aga advendikalendrirõõmu ei valmista. Mitte et ta ei oleks seda välja teeninud. Vastupidi. Aga ma ei suuda välja mõelda, mis talle rohkem rõõmu teeks kui lonks tissujooki. Ja mul tõesti ei ole huvi iga hommik rinnale number peale maalida (juskui mul veel vähe lehma tunne oleks).
Eks ma saan pojale ka teistmoodi teada anda, et jõuludeni on jäänud veel üks neljandik (homme) kuni üks saja kolmekümne neljandik (jõululaupäeval) tema senisest elust. Ehk ta väga õnnetu ei ole.
Mina näiteks ei ole õnnetu, et keegi mulle kalendrit meisterdanud pole. Olen hoopis elevil, kuidas BB ja Härra reageerivad ja elan nendele kahele advenikalendrile emotsionaalselt kaasa.
Mulle meeldib teiste üllatamine ja neile rõõmu valmistamine. Seepärast mõtlesin muidugi ka hästi uljalt, et tegelt tahaks hoopis mingi sellise „Random Acts of Kindness“ projektiga hakkama saada, mis ikka jõulude eel hästi populaarsed on (eriti teisel pool ookeani). Nagu muul ajal ei kõlbaks võõraste vastu lahke ja viisakas olla.
Unistasin, kuidas lähen kolm korda nädalas vanadekodusse mutikeste elulugusid kuulama ja neile ajalehti lugema, ja kuidas viin asüülitaotlejate lastele mänguasju ja muudele vaestele sooja suppi. Olin isegi nõus kõik ette juhtuvad kassid ära kammima, kodutud või mitte. Aga sama kiiresti, kui ma jõudsin välja mõelda, mis maailmas ära teha saaks, lendasid sisse vabandused, miks minu kapatsiteet nende ülesanneteni ei küündi.
Selline väike inimene olengi. Ja sellepärast oleksid minu võimalikud heateod ka rohkem sellised väikse inimese „aita vanaproua üle tee“ heateod. Juba jõudsin unistada ka sellest, et teengi omale hoopis heateokalendri, ehk annan igal päeval endale ülesanne üks konkreetne heategu teha. Aga… (siinkohal lendavad sisse vabandused) mine siis nüüd tänavanurgale vanaprouat ootama, eksole…
Nii et leppisin endaga hoopis kokku, et olen lihtsalt heategudeks paremini ette valmistunud ja proovin neid detsembri jooksul nii palju koguda kui saan. Sest õnnetuseks on nii, et ka heateguteks peab kuidagi ettevalmistunud olema. Mündid kerjuse jaoks taskus. Silm lahti nägema, et prügi on kasti kõrvale kukkunud või et vanaproua tõepoolest ootab, et üle tee saaks.
Ja kui õnnestub, siis teen detsembri lõpu poole siin ka ühe kelkiv-inspireeriva postituse sellest mismoodi ja kas mul õnnestus võõrastele inimestele natuke (jõulu)rõõmu valmistada.
Teile aga, kallid lugejad – ilusat esimest adventi ja rõõmsat jõuluootust!

*Siinkohal on kohane meelde tuletada, et alkohol kahjustab teie tervist. Või noh, jooja oma. Alkoholi vaatamine olevat täiesti ohutu.

7 thoughts on “November 16 ehk esimene advent

  1. Njah, üks teine lugeja ka kurtis, et Firefox ei näita. Mina näen nii Chrome’i kui Exploreriga. 😦 On ikka totud, kogu aeg teevad mingeid UUENDUSI ja UUENDUSI ja rikuvad kõik ilusa ja toimiva ära (jep, ma olen juba selles eas!)

Leave a Reply

