Mai 3 ehk emadepäeva hommik

Emadepäeva puhul jalutasin ise saiapoodi ja lasin ukse taha tudima jäänud pojal omale koogi välja teha. Koogiraha olin nimelt leidnud tema püksitaskust. Miks RSS raha püksitaskus kannab, ma pikalt ei juurelnud – ma nimelt tean, et tal on vanem õde. See seletab nii mõningaid müsteeriume noore mehe elus nii täna kui tulevikus.
Kook keres, tulin koju tagasi ikka paha tujuga. Ja see vaid süvenes, kui korteriukse jõuga lahti olin murdnud. Need kaks, kes minust koju magama jäid, olid vahepeal elutoapõranda ühtlaselt mänguasjade ja pidžaamade ja eilsete riiete ja meie reisikohvrite sisudega katnud ning astuda polnud kuhugi. Lisaks olid nad söögitoolid laua alla tagasi lükkamata jätnud ja köögi hommikusööginõusid täis ladunud. Korraliku koduperenaisena armastan ma nõudepesu – ei, tõesti! – aga ma ei kannata tasse, mille seintele on kuivanud kakaotriibud ja kausse, mille külge on end haakinud hommikuhelveste jäänused. Nüüd lasen nõudel liguneda ja toksin siin hoopis emotsioone välja. Selle asemel, et minna põrandakate ära sorteerida ja iga asi omale kohale panna. Ja pesu pesema panna. Ja kohvrid kunkusse tõsta.
Kohvrid olid meil elutoapõrandal ja lahti pakkimata seepärast, et saabusime eile südaöösel järjekordselt Vanadeküla reisilt. Reede hommikul üheksa paiku teatas Härra mulle nimelt, et „pärastlõunal on minek“ ja kuna meil oli BBga kaheteistkümneks kohtumine ühes ilusamas linnaosas, siis viskasin ilma suuremat plaani tegemata nii palju riideid ja mähkmeid ja purgitoite ja niiskeid lappe ja päikesekreemi ja meigieemaldajat ja tagavarakingi ja kesteabmida kohvrisse, kui lukk lubas. Kahe tunniga kahe päeva asjad neljale inimesele sisse pakkida ei peaks olema võimatu ülesanne, aga ärrituda jõudsin küll. Ma olen ikka vist rohkem põhja poolt ja vajan natu rohkem seedimisaega. Noh, pean vähe ligunema ja oma kakaotriibud ja helvestejäänused lahti laskma.
Mis tuletab mulle meelde, et ma peaks minema need nõud enne ära pesema, kui mind emadepäeva puhul kostitanud poeg esimesest päevaunest ärkab.

4 thoughts on “Mai 3 ehk emadepäeva hommik

  1. Kui piisavalt palju aastaid vastutava meeslapsevanema kallal iriseda (jaokaupa, aga järjekindlalt!) ja paar nädalat enne tähtpäeva selgelt teada anda, mida peaksid head isad emadepäeval tegema, küll see vastutav meeslapsevanem ka aru saab, et emadepäeval tuleb võimaldada naisel olla naeratav postkaardiema. Ehk tõstab isegi kakaotassid omal algatusel kraanikaussi. Mul oli sel aastal juba üsna kena emadepäev, aastatepikkune vihjete andmine on mõju avaldanud.

    1. Haha! Väga tubli, Reet! Jaokaupa ja järjekindlalt! 😀
      Mind hoidis see aasta muuhulgas tagasi ka see, et siin olevat paar päeva varem olnud miskine “meestepäev” ja ma ei võimaldanud sel aastal meie pere meesolevustele mitte mingisugust eristaatust… nii et igaks juhuks ei julgenud iriseda.

  2. Ma ärritun juba puhtalt kausi külge kuivand helveste mainimise peale 🙂 õnneks on selle eest vastutav meesinimene nädala kaupa merel ja ma jõuan närvikava taastada, et nädal aega enam-vähem mitte näägutada 😀

    1. Ma nüüd pärast selle kirjutamist võtsin ühe mitte-näägutamis-hetk, et talle selgitada, et mulle tekitab see tõesti palju tüli, kui need nii ära kuivavad ja ma neid enne pesemist leotama pean. Järgmine hommik oli kauss pärast söömist kohe veega täidetud. 😀 Vaatame, kui kauaks meelde jääb.

Leave a Reply

