November 1 ehk tantsutunnieufooria

Täna oli järjekordne Palucca-kooli hiirekeste tantsutrenn. BBga katsusin muidugi asjast enne ainult positiivses ja tundeid avaldavas ja peegeldavas võtmes rääkida.
„Tead, mis tore – täna saad jälle minna teiste lastega tantsima.“
„Miks?“
„Sest tantsimine on väga vahva ja arendav. Mulle meeldib, kui sina midagi niisugust teha saad.“
„Kas sina tuled ka tantsima?“
„Ei. Seekord enam mitte. Mind lubati ainult esimene kord, tutvuma, aga nüüd tantsima lubatakse ainult sind.“
„Aga mina ei taha teiste lastega tantsida. Mina tahan sinuga tantsida.“
„No seda võime ka teha, hiljem kodus. Aga mispärast sa teiste lastega tantsida ei taha?“
„Mina kardan.“
„Kardad? Kas teisi lapsi?“
„Jah.“
„Aga seda pole üldse ju vaja. Nad on praegu võõrad, aga te saate tuttavaks.“
Nojah, tegelt küsiti veel kuues ebasobivas ja üldse mitte loogilises punktis paar miks-küsimust, aga las see jääb, asi sai niigi segane. Igal juhul oli selge, et BB ei olnud erilises eufoorias võimalusest jälle teiste lastega tantsima minna. Läksime aga ikka. Ei ole küll ilus sundida last tegema midagi, mida ta hirmsasti ei taha, aga kuna ta ka päris hullumeelselt vastu ei olnud, mõtlesin, et me võiks teda ikkagi üritada veel korra või paar suunata.
Suunasin ta aga pärast tantsu-body („Nii, nüüd pane palun see tantsutrikoo selga.“ / „Mamma, see ei ole trikoo, see on body!“) selga panemist tantsuklassi uksest sisse ja vaatasin, kas Külm Lumehelbeke teda tervitama tuleb. Tuli. Tõttasin koos teiste koduperenaistega kooli sööklasse ootama. Moe pärast võtsin ka ühe kohvi, aga lõin oma ristsõnad tõrjuvalt tagumises lauas lahti. Kiikasin vahel ainult nende tagant esimese laua ümber kogunenud kergelt üleolevate pereemade poole. Kõik peenelt üles mukitud, ponipatsid peas ja roosad sviitrid seljas. Kõik sulaselgelt ootamas ja lootmas, et justnimelt nende lapsest saab tulevane priimabaleriin.
Tantsuklassi ukse taha laekusin juba varakult enne tunni lõppu, tahtsin veel aknast kiigata, kas minu tulevane priimabaleriin kah kaasa tantsib. Pidin peaaegu paari sokke saama, kui nägin, et tundi lõpetatakse venitamisega ja BB on selili, viibutab ühte jalga ja siis teist ja lööb siis põlved puusa kõrgusel sirgelt maha, jättes kahe põlve vahele kahe reie pikkuse sirgjoone. Olin juba telefoni haaramas, et kiirabi kutsuda, kui ta jalad jälle sama kergelt üles tõstis ja end ühe hooga seisma vinnas.
Kui oma ebainimlikult painduva tütre läbi olin kallistanud, tormas minu juurde tantsuõpetaja Külm Lumehelbeke, silmad ennenägematult säravad peas.
„Tere! Tänane tund läks suurepäraselt! Ta on tõeline… – ma tean, et te ei mõtle veel selle kui karjääri peale, aga – tõeliselt suurepärane. Ta saab mu juhistest ideaalselt aru ja mõistab nii täpselt, kuidas ühte või teist liikumist kujutada, tal on väga hea kujutlusvõime ja kehaline eneseväljendusvõime. Ja no muidugi te teate, et ta on imeliselt painduv, mida ta suudab oma puusadega teha ja kuidas jalaotsi ja varbaid sirutada – praeguses vanuses peab muidugi äärmiselt ettevaatlik olema, aga ka vaikselt harjutama, et need nii lahtiseks jääkski. Te tulete ju järgmine kord jälle, eks? Talle tõesti meeldis!“
Keegi oleks nagu katuse ja pilved ja pool atmosfääri ära võtnud – päike paistis mulle nii otse lagipähe. Tõeline rõõm tabas aga umbes kümme minutit hiljem, kui BB oma tantsu-body, mida ei tohtinud veel seljast võtta, peale õuejope oli pannud ja Palucca-kooli ees muruplatsil keerutas. Nimelt korrutas daam: „Mamma, ärme lähe veel ära, ma tahan veel tantsida, ma tahan veel teiste lastega tantsida, kas me läheme nüüd tagasi, paluuuuun?“
Roosad sviitrid ja kerge üleolev ülbus sobivad mulle muideks suurepäraselt. Ponipats on niikuinii kogu aeg peas.

(Sealjuures olen endiselt seisukohal, et baleriinikarjäär on üks kohutav-kohutav värk. Aga minu teadmised piirduvad muidugi ainult selle filmiga, kus see ilus Natalie mängis.)

6 thoughts on “November 1 ehk tantsutunnieufooria

Leave a Reply

