Detsember 2 ehk kiri jõuluvanale

Täna tahtis Papa lastega kohalikku kaubanduskeskusesse jõuluvanaga kohtuma minna. Igaks juhuks oli vaja elevuse maha rahustamiseks öelda, et eiei, kingitusi tal veel ei ole, ta tuleb ainult vaatama, kuidas läheb ja nii. Uurima, mis me tahame jõuludeks saada.
“Kas meie peame temale üles kirjutama?” küsis daam selle peale.
“Okei, hästi, kirjutame talle kirja, siis talle jääb meelde,” ütlesin ja kartsin et BB esineb avaldustega stiilis “mina tahan Robbi und Tobbi” ja “Rasmusele too väike vend” ja siis mõtle, mismoodi sa pärast lapsele seletad, et jõuluvana ei saanudki eesti keelsest kirjast aru ja tõi soostereotüüpide kinnistamiseks hoopis talle printsessinuku ja väikesele vennale mudelauto.
Niisiis tegelesin kirja kirjutamise ajal aktiivse suunamisega. Minu kiitmise ja soovide osas aitas Härra Papa.
BB nimelt küsis talt: “Papa, was hat Mamma gut getan?”
“Die Mamma hat ganz gesund gegessen.”
“Und was möchtet dann die Mamma?”
Kui ma juba kirja kokku hakkasin võtma, teatas aga BB hoopis: “Aga Määme! Määmele peab ka jõuluvana midagi tooma. Aga mida, Mamma?”
“Oi, ma ei tea. Mis Määmele meeldiks, mis sina arvad. Kas komm?”
“Ei, komm on liiga magus.”
“Hmm, aga mis siis…” jõllitasin oma tervisliku lõunasöögitaldriku peale, kuhu oli jäänud üks maisitera: “Kas siis mais või?”
“Jah, just! Määme tahab maisi!”
Palun vabandust, Määme, ma olin täiesti kindel, et ta nii halva mõtte maha hääletab. Aga ei. Nii et jõuluvana peab sulle nüüd maisi tooma.
“Hästi. Kas nüüd soovime jõuluvanale häid jõule?”
“Aga vanaema!”
“Oh… muidugi. Mis sa arvad, mis vanaema tahab?”
“Elevanti!”
“Elevanti? Kas suurt või?”
“Ei, mitte suurt, sellist väikest.”
“Okei. Ja vanaisa?”
“Mmm… vanaisa tahab väikest puud.”
“Ahsoo.” Muud targemat ei osanudki öelda sellise asja peale.
Pöördele paluti veel kirjutada, mida tädi Maarja jõuluvanalt saada tahab, aga las see jääda praegu saladuseks.
dsc_0121
Tegelikult oleks BB olnud nõus kõikide maailma inimeste jõulusoovid kirja panema, kui ma ainult kuulutanud ei oleks, et nüüd aitab küll. Nii et kui te veel ei tea, mis te jõuludeks saada tahate, siis andke teada, ma küsin BB käest järgi.
Ja kui ma nüüd järgi mõtlema hakkan, siis lahendaks see hoobiga probleemi, mida kinkida Omale, Opale ja onu Marcole.

8 thoughts on “Detsember 2 ehk kiri jõuluvanale

  1. Ma olen seda ennegi märganud, aga mitte teadvustanud, et lapsed räägivad veidi nagu umbes 100 aasta eest räägiti. “Kas meie peame temale üles kirjutama?” kõlab nagu miski, mida köstrihärra õpetaja Laurile öelda võiks 🙂

Leave a Reply

