Detsember 13 ehk kui ometi iga päev vanni lastaks

dsc_0603dsc_0646

Ühed käisid vannis. Ega sellist asja tuleb meil muidugi ikka aegajalt ette ja ületab uudisekünnise ainult seetõttu, et esimest korda BB elu jooksul kestis vannivahtu kauem kui vanni. Praegugi on vanni põhjas veel väike vahukiht, kuigi vesi juba ammu välja voolas. Selle eest kummardus Linea MammaBabyle, kes selle vahu geeli kujul pudelisse pistis.
Enne vahu ostmist kõhklesingi kaua. Eks olengi selline, poes käin ka ja veeretan kuut erinevat näpu vahel ja loen koostisosade nimekirja ja löön põnnama ja jalutan ikka niisama koju tagasi. Ja siis surfan netis ja tõlgin fraase nagu „sodium coceth sulfate“ ja mõtlen, kas seda võib nahale panna või pigem mitte. Mõned vannivahud olen siiski varemgi ostnud, aga ühelegi pole tahtnud truuks jääda.
Linea vahu kõhkluseta hankimist takistas peamiselt see, et koostisosade nimekirja pidi välja kaevama ja seal oli esmapilgul umbes kilomeeter kraami. Lähemal vaatlusel selgus, et ei olegi kilomeeter, lihtsalt pikalt välja kirjutatud, kes mis on (jee!). Ka selgus, et kasutatud seep või vahutekitaja on üsna pehmeloomuline (sodium coceth sulfate, kui kedagi huvitab). Samas… millegipärast on leitud, et vaja on lisada ka parfüümi ja alkoholi. Hmm. Linea sealjuures vannub, et tegemist on loodus- ja nahasõbraliku tootega, nagu kõik nende teised loodustooted. Ei ole põhjust ju arvata, et nad valetavad.
Pöördusin nende poole avaldusega, et üks mu vannisõpradest on selline punaseplekiline ja sügelev. Et mis nemad atoopilisest dermatiidist ja parfüümist ja alkoholist arvavad. Arvasid, et hullemaks ei tohiks teha. Paremaks arusaadavalt ka mitte, sest noh… kamoon.
Nii et tegin pangaülekande ära (jah, ise maksin, ei ole ära ostetud) ja vannisõpradest saidki katsejänesed.dsc_0648
Kuna BBl oli enne vanni minekut jala peal kuiv valge plekk, kus ta naha öösel marraskile oli kraapinud, olin veel viimase minutini kõhklev, kas lähevad parfüüm ja alkohol ka vanni või mitte. Uudishimu sai siiski võitu.

dsc_0627
Ei, ma ei pidanud poolt pudelit tühjaks pumpama, et üks vannitäis vahtu saada. Eemaldasin osa enne teise anumasse.

dsc_0634
Vannis oli rõõmus ja rahulolev laps, nagu ikka. Vannist välja tulles hakkas teine aga kohe pleki punaseks kraapimisega tegelema. Juba vanni ajal küsisin igaks juhuks, kas kipitab – ei; pärast vanni – kas kipitab, valutab, sügeleb, on paha – ei, ei, ei, ei. Panime kreemi peale, nagu ikka pärast vanni, ja loodame, et läheb varsti üle.
Küllap panen järgmine kord ka sama vahu vanni. Seda enam, et teine jänes, see kelle nahk oma tööga normaalselt hakkama saab, ka ei kipitanud, valutanud, sügelenud ega olnud tal kuidagi paha. Oli ainult hea meel, et ägeda vahuvanni sai.

dsc_0594
Teine jänes katsetas muuhulgas ära, kuidas vahuvesi maitseb ja kuidas teine silmas mõjub. Kumbagi ei kommenteeritud, järelikult ei maitsenud millegi järele ja ei teinud silmas ka midagi. Mis veel tahta!

Mina eelistan endiselt dušši.

PS BB ronis mulle praegu sülle ja teatas: “Mamma, mina tahan natuke veel minna vanni.”

7 thoughts on “Detsember 13 ehk kui ometi iga päev vanni lastaks

  1. Meie lastele kingiti kunagi mingit vannivahtu, mis neile väga meeldis. Guugeldamise tulemusena arvan, et see oli Kneipp Naturkind’i seeriast. Atoopilise dermatiidiga mul küll kogemus puudub (koputame vastu puud), aga nad seal Kneippis ka tavaliselt väidavad, et on hästi tervislikud. Selles mõttes, et äkki proovid ja kirjutad millalgi kohalikest loodus- või pool-loodustoodetest ka? Kui tahtmist on. Aga muidu head ilutulestikku teile seal kah.

    1. Me oleme Kneipi värve ja soolasid kasutanud ja mõned neist teevad nagu natu vahtu ka, aga mitte sellist, mis nii kaua kesta jaksaks, kui minu tütar vannis jaksab olla (just see, kes ei tohiks üle 3 minuti korraga vees olla, oeh). Aga vahtu ma pole neil näinudki. Nüüd vaatasin veebipoest, et täitsa mitu varianti on olemas. Pean oma kohalikke jaemüüjaid noomima 😀

  2. Liiga vara vastasin. Vaatasin nüüd Kneippi vahtude koostisaineid ja ma ei kavatse neist ühtegi hankida. Esiteks kasutavad nad vahutekitajana SLSi (sodium laureth sulfate), mida ma oma nahalegi panemast keeldun, mis me siis veel lastest räägime; teiseks sisaldavad kõik samuti parfüümi ja laste omad (printsessid ja piraadid) sealjuures tõenäoliselt üsna palju (on nimekirja üsna ülaotsas); suured pudelit sisaldavad aga muuhulgas näiteks naftapõhiseid värvaineid. Mõistlikus koguses ja hästi toimival nahal on kõik tõenäoselt ilus ja kena, ja kellelgi teisel ma neid tooteid kasutada ei keela, aga meie pepsidele (loe: mina, BB) selline ei kõlba. Nii et jääme esialgu Linea juurde.

  3. Selge, tänan. Kuna meil on perekondlikult parknaha-tüüpi nahad, siis ma pole ilmaski osanud uurida, mis seal nimekirjas mis on, peaasi, et hästi lõhnab ja peseb. Aga sodium laureth sulfate jätan meelde, et parem oleks seda naha vastu mitte lasta. Nüüd on tahtmine minna vannituppa ja vaadata, kus meil seda kõikjal esineb. Minu uusaastaplaan on minna võimalikult suures osas üle ökotoodetele, kavatsesin küll alustada kätekreemist ja kätepesuseebist, aga miks ka mitte osta järgmiseks šampooniks midagi looduslikumat … Tänan inspiratsiooni eest.

    1. SLSi leiad tõenäoliselt väga paljudest nahahooldustoodetest. Nii kaua, kui nahk hea on, ei ole sellega muret. SLS on aga tohutu kuivatav. Kui nahk aga tunneb, et teda liigselt kuivatatakse, hakkab ta rasu üle tootma. Sellest selline nõiaring, et pesed näo SLSiga puhtaks, mõnus puhas tunne, kaks tundi hiljem nägu läigib, mõtled, et peab vist jälle pesema, sest toode teeb näo nii mõnusasti puhtaks. Tegelikult sunnib aga nahka hoopis jälle rasu üle tootma. Kõige rohkem teeb haiget see, et nii paljud näopesutooted, mis on suunatud just noorele või lausa aknenahale on väga kõrge SLSi-sisaldusega. (Õnnetuseks sain mina sellest teada umbes 15 aastat liiga hilja.) Ja kui siis ei oska nahka ka mingi sobiva teise tootega nii tasakaalustada, et see leeliseline ei jää, siis hakkab lisaks rasutootmsiele tööle ka bakterite paljunemine ja no siis ei olegi enam muud teha, kui endale palju õnne soovida ja padjapüür üle pea tõmmata.
      Aga veab teil ikka, kui kõik parknahalised olete. Tahaks ka olla 😀
      Päris lemmikut öko-šampooni ma ka alles otsin. Olen üht-teist proovinud ja mõned täitsa meeldivad, aga päris lemmikut veel ei ole. Praegu on kasutusel siin DMis müüdav Jean&Len šampoon. Kui pole veel proovinud, siis soovitan seda katsetada. Keemialt ökole üle minnes on alati jama, et peanahk vajab natuke üleminekuaega ja võib esimestel nädalatel üsna hull olla ja tihti tegelemist vajada. Aga pole viga, harjub ära, et ka nõrgemast kompotist tegelikult piisab.

  4. Mulle ka nii meeldib see vannivaht! Paljude jaoks ma olen megatüütu, aga ma ausõna ei taha oma lapsi panna mingisse toidupoest leitud Hello Kitty pudelist tulnud vannivahtu. Mitte, et mul selle kassi vastu suurt oleks, aga kahjuks tihtipeale on nendes pakendites selline sisu, mis kriitikat ei kannata.

    Ma jälle leian, et lapsed, kes on veel nii-öelda puhtad lehed, võiks ka vastavalt koheldud saada. No seni kuni mul mingit otsustusõigust veel nende asjade üle on 😀

Leave a Reply

