Jaanuar 4 ehk raport “Väikevend”

RSSil on tekkinud mingi kummaline faas. Vähemalt ma loodan, et see on vaid faas. Noormees tahab väga palju süles hoidmist. Ega ma muidu ei pahanda väga, mulle meeldib, kui armas poja mul süles on, nii kaua, kui ta sinna veel mahub, aga kui veerand kuus hommikul peab putru keetma ja kohvi tegema, noormees süles, siis võtab ikka nats ohkama. Või kui öösel saadab minu pissipausi lõhestav nutt. Okei, kohe pärast ärkamist vajame kõik natuke aega ja hellust, aga „ainult-süles“ periood kestis näiteks eile hommikul tund ja kakskümmend minutit.
Njah.
Ka lasteaia-tädid kurdavad, et RSS on viimastel päevadel nende küljes väga kinni.
„Läheb mängib paar minutit, tuleb ronib jälle tagasi sülle, ja nii kogu päev.“
Härra viskas õhku küsimuse, kas me peaks „probleemiga“ kuidagi tegelema. Mina viskasin vastu, et me peame pakkuma lapsele hellust nii palju kui ta seda vajab, ja kui ta end kindlalt tunneb, küll laseb jälle lahti.
Ega ma ei tea, kas mul õigus on, aga kuidagi teisiti ka ei taha. Ei taha lasta lapsel jala juures kräunuda, kuni ma putru keedan, sellest juba piisab, et ta öösel kriisates vetsu ukseni peab tuikuma*.
Lisaks on RSS otsustavalt dieeti muutnud. Kõik toidud, mis tulevad purgist, ükskõik, kui suured tükid seal sees on, on beebidele ja tema neid süüa ei kavatse. Noh, kui seal just midagi magusat ei ole. Nii et viimased puuviljapüreed saan talle siiski sisse meelitada, aga kui keegi püreestatud pastinaaki või tomati-hakklihakastet tahab – tulge külla, meil on.
Selle asemel sööb noormees nüüd otsustavalt ka viinerit ja vorsti. „Päris“ liha peale kirtsutab veel nina ja kanatükid noppis viimati supist esmalt välja lauale, aga kui supp otsa sai, siis näris neist pooled ka ikkagi armulikult ära. Ülejäänud pooli üritas äärmiselt lahkelt mulle suhu toppida.
Söögi ajal meeldib talle üldse kontrollida, et teised ka sööks. Kõige parem viis seda teha, on oma toitu teise suu vastu suruda.
Ja söögitool on muidugi samuti beebidele. Sealt ronib ta lihtsalt alla, turvarihmadest hoolimata.

Faktid
17 kuud, 80 cm, 11 kilo, 12 hammast
Keskmine 17-kuune poisslaps Eestis: 82 cm, 12 kilo, 8-14 hammast.
Keskmine 17-kuune poisslaps Saksamaal: 82 cm, 11 kilo, 8-14 hammast.

(Saksamaa statistika sain arstilt, Eesti oma internetist, nii et ei või vanduda, et kõik õige on. Kõigile aga, kes ikka ütlevad/mõtlevad, et küll see  RSS on teil ikka paksuke (või minu lemmik”kompliment”: “ta on oma vanuse kohta suur, eks?”)… käige te ka!“)
dsc_0755
Tantsimine RSSi väga ei pingesta, küll aga laulmine. Sõnad on küll mingis vaid temale teadaolevas keeles, aga meloodiad on nii ära tuntavalt nende laulude omad, mis talle ette on lauldud. (Lemmik „Backe-backe Kuchen“) Ka on ta võimeline paugu pealt meloodiat jäljendama. Juba aastaselt musikaalsem kui ema!
Sõnu ütleb ka. Kõikide pereliikmete hüüdnimesid ja: vaata, nanna (anna), auto, pai (kui teeb pai), opala, auvaia, meine (= minu oma; kui keegi midagi võtab, mida ta tahtis), alle (kõik, tühi, otsas), nein ja ei, heiss ja kuum, ja(a), pall.
(Suure õe kohta olen, kui ta paar nädalat vanem oli, üles kirjutanud 11 sõna mõlemas keeles, kusjuures mõned ju kattuvad. Nii et tuleb välja, et ei olegi vend aeglasem.)
Järgi on vend korrutanud muidugi rohkem sõnu ja palun-aitäh on ka kohe-kohe selged (näiteks ütleb ta “aitäh” iga kord, kui ta mul nõudepesumasinat tühjendada aitab ja mulle nõu ulatab).
Viisakusväljendite iseseisev kasutamine nõuab muidugi eluaegset trenni. Suurel õel oli näiteks aitähid ja palunid kõik õiges kohas, kuni ta lasteaias vanemate lastega mängima hakkas. Siis hakkas äkki väsimatu „mina tahan“ jutt. Varem oli ikka „mina soovin/ palun“. Nüüd oleme sellel tahan-palun temal palju rääkinud ja oleneb tujust, kuidas välja tuleb.
Aga tagasi venna juurde.
RSSi lemmikmängude hulka kuulub peitus, aga väikese naljanipuga. Nimelt peidab noormees asju, eriti hea, kui neid, mida väga vaja on (loe: telefon, telekapult, võtmed, küünekäärid) ja ei ütle meile, et ta need ära peitnud on. Lemmik peidukohaks on kusjuures kujunenud prügikast. Nii et enne prügi välja viimist sobran nüüd igaks juhuks veidi… Üksnes eile leidsin näiteks pakendiprügi hulgast telekapuldi, makaronipotist ühe kergelt näritud pirni ja joonistusasjade mapist BB juuksepusasprei, millele juba uue asemele olin ostnud.
dsc_0727
Kõigile neile, kes mühatada tahavad, et pange siis ometi sellised olulised asjad lapsele kättesaamatusse kohta – siin majapidamises ei ole sellist enam. Noormees on võimeline püstloodis mööda siledat seina üles ronima, ei takista teda enam miski, gravitatsioon kaasa arvatud. Kui vaja kõrgemale saada, toob kasvõi naabritelt tooli või käru või makaronipoti ja läheb ikka. Mingit sellist asja, et kõrgel hirm hakkaks, ei ole. Eks aitab muidugi, et allatulekud on siiani muhu- ja rangluumurruvabad olnud.
dsc_0722
Endiselt arvab noormees, et teiste inimeste hammustamine on täiesti normaalne ja tegelikult isegi päris lõbus. Vahepeal hakkas see komme ära kaduma, aga täna hommikul hammustati nii mind kui õde. Mitte vihaga, ikka rõõmuga. Sest rõõmus on meie RSS endiselt. Eriti kui sülle võetaske.dsc_0711

*Ajaloolise tõe huvides, seda juhtus ühe korra.

3 thoughts on “Jaanuar 4 ehk raport “Väikevend”

  1. Umbes samas vanuses oli Olaril täpipealt sama faas, oli selline süleloom, et hoia ja keela. Ma seostasin seda oma tööle naasmisega, aga nüüd tuli mõte, et ehk on tegemist mingi üldisema arenguetapiga, eriti poisslaste puhul. Igatahes kestis see ca kuu aega või natuke peale, ega enam ju täpselt ei mäleta. Sama vanalt oli Olari ca 13 kg, pikkust 86 cm, nii et ega see sülelooma värk mind üleliia ei rõõmustanud 😀 Puht füüsiliselt, raske oli.

    1. Ohh, meil on ka praeguseks süleloomandus üle läinud 🙂 Nii et vast oli tõesti lihtalt mingi “etapp”. Minu ööuned on selle muhediku pärast ikka veel üsna katkendlikud, aga muidu on ta ikka selline rõõmurull, et annan kõik andeks 😀

Leave a Reply

