Jaanuar 9 ehk talv

Kui teised paarid kutsuvad ämma-äia külla lapsi hoidma, et saaks ise midagi kahekesi ette võtta, siis meile tulid ämm-äi külla selleks, et mina saaks ämmaga šoppamas ja Härra isaga kinos käia.
Ämmal oli vist vähe hingel see, et kui möödunud aasta lõpus pere naised (ämm, tema miniad ja üle-10-aastased pojatütred) traditsiooniliseks saavale jõulueelsele ühisele Dresdeni poetiirule läksid, jäin mina koju ahjupraadi kastma ja keerama.
Nii et eile hommikul, kui Opa helistas, et küsida, kas ma tahan ja ma teatasin, et mäh, mul pole nagu ju vaja midagi eriti, siis öeldi, et selge, mind korjatakse siis kell viis maja eest üles. Ahsoo.
„Pole nagu ju vaja midagi eriti“ peamiselt seepärast, et kui ma õue vaatan, siis kaob igasugune mõte ilusatest riietest ja ägedatest komplektidest ära ja tuleb vaid tahtmine vatipüksid jalga tõmmata ja mossitada.
Ilmateade
ilm
Poes on aga hoopis teine maailm. Seal võib täielikult veenduda, eriti kuna poed on peamiselt aknavabad, et õue võibki minna paljastatud pahkluude, või isegi säärtega, et tegelikult ei ole vaja seda ilusat särgikest maailma kõige paksema kampsuni alla peita.
Teisisõnu, ma ootan juba väga seda tunnet, mis oli Marillal eile õhtul, kui ma pärast poetiiru väikevenda magama kussutasin:

„Marilla /…/ realized that the winter was over and gone with the thrill of delight that spring never fails to bring to the oldest and saddest as well as to the youngest and merriest.“ (L.M.Montgomery, Anne of Green Gables)

Ämma rõõmuks ma olin ju poest väljunud sääri paljastavate kleitide, pahkluud vabaks jätvate kingakeste ja kampsuneid mitte tahtvate särgikestega.
Härra kinoskäik lõppes aga sellega, et ta otsustas täna ühistranspordiga tööle minna. Autoteed olevat jõledad. Ohtlikud. Ja kui seda ütleb keegi, kes enda arvates on (arusaadavalt) maailma kõige parem autojuht, sest ta on läbinud vigadeta ohtliku sõidu koolituse ja eksami, siis… nojah… millal see jama nimega Talv juba ära lõpeb!?

3 thoughts on “Jaanuar 9 ehk talv

  1. Jama nimega talv näeb meil välja stabiilselt +2 ja mõnikord lörtsi, mis kohe sulab, nii et paljad pahkluud ja kampsuniteta särgikesed tunduvad päris ok. Äkki mõtled järgi, kus elada.

  2. Palju õnne!
    Meil siinpool näeb asi välja selline – Ärkad hommikul on +3, lähed õhtul magama on +-0 ja ärkad järgmisel hommikul -3 ja kõik jääs ja ega siis onud/tädid, kes peaksid tegelema teede libedusetõrjega pole ju ometigi seda märganud ja nii nädalate kaupa. Mine tööle, poodi, ujuma, koju kuidas tahad. Kõige paremini töötab neljarattavedu, aga seda pole, seega tuleb kuidagi uisutamise/suusatamise ja koperadmisega liikuda, kui jõudad kusagile, kus libedustõrjetädidonud on natuke vaeva näinud. Riideid pole ka mõtet enne välja võtta, kui sa pole hommikul katsoikkununasta.com järele vaadanud, mis siis õieti õues toimub.
    Sedasi meil 🙂

    1. Oo jaa. Meil on justnimelt see sama olukord. Tohutud jääklombid teel. Mõned päevad tagasi nägin, kuidas üks ema lasteaia värava taga kõpsti pikali käis, täna komberdas ta mulle karkudega vastu…
      Libedatõrjest ei teata siin maal aga suurt midagi. Nii et võid ette kujutada, et meil on üsna sama olukord…

Leave a Reply

