Mai 4 ehk müstiline ohutunne

Sõitsime täna BBga tantsukoolist mööda Suure Aia äärt kesklinna poole, BB kolme rihmaga rattatoolil kinni. Möödusime tiigist.
BB: „Mina ei taha, et ma siia sisse plumpsan. Mina kardan!“
Isegi kui ma oleks nii hooletult sõitnud, et me sinna teeäärele siruli oleksime lennanud, oleks võsa meid kinni püüdnud, aga lubasin siiski lapsele, et sõidan ekstra hoolega, et ta tiiki ei plumpsaks.
Tantsukooli ja kesklinna vahele, varsti pärast tiiki, jääb loomaaed.
BB: „Fui! Nii paha loomakaka hais! Mina ei taha seda hingata!“
Aga loomaaeda tahtis küll minna. Läksimegi. Sest kiiret ei olnud kuhugi ja lund meil (erinevalt mõnest teist seal – tunnen kaasa!) ei sadanud ja pealegi on meil nüüd taskus pesuehtsad ja täiesti isiklikud loomaaia aastakaardid – astu sisse, millal tahad, uks on lahti, piletiraha ei küsi (enam) keegi! Kummardused Sünnipäeva-vanale selle eest.
20170509_154000_resized
Esimesena võttis meid loomaaias pidulikult vastu paabulind (tuntud ka kui vau-vaata-seda!), kes külastajatelt toitu nillimas käis. BB tatsus otsejoones paabulinnu suunas, mingit plumpsamis-juttu ei olnud. Keegi ei kartnud kedagi. Olid juba peaaegu ninapidi koos, kui ma ikka lapse ära tõmbasin, sest kes neid nillivaid paabulinde teab. Paabulind sabistas selle peale tiibadega ja BB teatas: „Tema kardab mind.“ No tundus küll, et oli pigem niipidi.
Läbi võsa rattalt vette kukkumine on ju nii palju tõenäolisem juhtuma kui see, et nina all olev lind nokaga toksab.
Kõnnime ilvese poole. Too on õnneks puuris, klaasi taga. Teeb teine parajasti just sporti – hüppab ühelt roikalt teisele ja turnib üsna kõrgel puuri lae all.
BB: „See on ohtlik! Tema peab olema ettevaatlik! Muidu on tal vaja Tierarzt. Oh, aga ta läks jälle maha. Tal läks hästi. Pole viga.“
Ma ei hakanud seletama, et ilvesed sama kõvad ronijad on kui Erki Nool teivashüppaja, las muretseb teiste ohutuse pärast ka vahel. Arendab empaatiavõimet.
Kui aga BB pärast linnupuuri juures (meil on ühes linnupuuris hästi ilusad erepunased linnud, kelle nimi võiks eesti keeles olla punaiibis, aga ma ei viitsi kontrollida, kas ka on) teatraalselt nutta tihkus ja ma mõtlesin, et ohoo, kas ongi nii hea empaatiavõime, et tunneb vangistatud lindudele kaasa, teatas BB hoopis: „Mina olen nii kurb. Mina tahan ka lennata!“
Kui hiljem linna jõudsime, siis vedas, et ei lennanud – jalgratta tagumine rehv väljutas suure pauguga kogu õhu. Hea, et ohutult pidama sain ja me kenasti foori taga peatusime. Talutasin ratta koos lapsega käe kõrval üle ülekäiguraja ja sidusin esimesse ettejuhtuvasse jalgrattaparklasse oma teo üle järele mõtlema. Niisugune jultumus!
Koju sõitsime trammiga.

4 thoughts on “Mai 4 ehk müstiline ohutunne

    1. Ratas jäi esialgu järele mõtlema, jah. Mul oli laps ja mõlema seljakotid ja mõlema kiivrid ja veel kraami, nii et mul oli juba niigi koormaeesli tunne, ei tahtnud end päris puruks rebida. BB oli juba maru väsinud ka ja tegeles peamiselt loivamiseag, nii et pidin teda natuke tassima, et me üldse koju jõuaks (käsime linnas poes ja söömas ja rongiga sõitmas ja jäätisekohvikus, kus nad sõber Albertiga suure disko maha pidasid, ja siis veel mänguväljakul ja siis trampisime pool linna läbi, et vetsu leida… nii et ma imestasin, et ta loivatagi jaksas :D)… Aga kui mul veel katkine ratas ka oleks vedada olnud, oleksin hulluks läinud.
      Aga Härra käis tõi ratta öösel autoga ära 🙂

  1. Ohutunne njah. Ma pidin eile vaat et pikali kukkuma, kui väikehärra järsku ahastavalt kriiskama kukkus, appi-appi karjus ja emme opasse ronis, sest…seina ääres kõndis väike ämblik! Ma saan aru, et ma lapsena olin ka pööraselt ämblikupelglik, aga ma olen sellest ammu välja kasvanud (erandi teen vaid suurtele peletistele, keda Eestis õnneks vabalt ringi ei liigu) ja mind lihtsalt hämmastas, et laps on kuidagi märkamatult ise sellise reaktsiooni välja arendanud. Meil kodus küll leegi ei kilju ja karju, kui ämblikut näeb. Või noh, nüüd karjub 🙂

Leave a Reply

