Juuni 5 ehk augustamata

Sain just trammis teada, et täna on kehaaugustuspäev (või noh, õieti kehaagu päev, aga mõeldakse neid auke, mis on nõelaga tehtud). Et keegi täna sunniviisiliselt auku tegema ei pea, aga kellel auk on, see võib ennast täna eriliselt tunda.
Kas tegemist on rahvusvahelise või siseriikliku üritusega, seda ma ei tea, aga kahtlemata on siin Saksamaal täna tähistamist küllaga. Keskmisel sakslasel on 4,5 nõelaga tehtud auku. Ma sealsamas trammis tegin vaatlus-põhise statistilise arvutuse. Mõnes osas pidin arvama küll, aga siin võib ikka pigem arvata, et kui on võimalik teha, siis on tehtud. Minule oma mul-ei-ole-ühtegi-auku-jutuga saab siinkandis osaks vaid veidi venivat pearaputamist ja üsna palju laperdavalt suuri silmi. Ainult siis saavad silmad suuremaks minna, kui lisan, et mul ei ole ka ei juhilube ega auto juhtimise oskust.
Mõlemal puhul küsitakse pigem, et millal ma ometi teen, kui kas. Ühel puhul küsitakse, kuhu ma vaeseke küll kõrvarõngad panen, teisel puhul ei suudeta ära imestada, kuidas ma üldse maailmas ringi liikuda saan. Mõlemal puhul mõtlen, et ma ei näe probleemi*. Kõrvarõngad jäävad minust poodi ja ringi liigun teistega koos. Trammis näiteks on väga huvitav. Võib pealt kuulata, kuidas kaks minuvanust (kahe peale kokku 11 nõelaauku) arutavad, kuidas täna õhtul tähtsat päeva tähistada ja et kas peaks järgmine kord nõela keelest või ninast läbi laskma.
Ma siiski tänasel tähtsal päeval ühiskondlikule survele ei allu ja jätan nii keele kui nina rahule. Kõrvadest rääkimata.
*Muideks, kõrvarõngaprobleemilt tabasin end hoopis armsas Tallinnas, kus käisin mööda disainipoode ja otsisin Eesti disaineri ehet, mida mulle kanda meeldiks. Teisisõnu – sõrmust või käekella. Ei leidnud kumbagi. Ühes poes tegi müüjatar mulle neid sakslaste laperdavaid silmi ja ütles, et „aga Eesti disainerid ei tee ju sõrmuseid. Aga vaadake neid kõrvarõngaid, need on nii kenad!“

3 thoughts on “Juuni 5 ehk augustamata

Leave a Reply

