Juuli 1 ehk ilma üheksata

Võtsin just väikevenna vannist välja, keerasin rätikusse ja surusin kõvasti vastu end, et temaga turvaliselt trepist alla minna. Nagu ikka, kui laps süles ja täpselt ei näe, kuhu astun, hakkasin astmeid lugema: „Üks, kaks…“
RSS: „Nein!“
Noorehärrale ei meeldi viimasel ajal, kui keegi teine (loe: mina) laulab või luuletust loeb, sekkub kohe ja ütleb, et palun lõpetage see totrus ometi ära. Ise laulab sealjuures hea meelega. Ja õde vist võib ka laulda.
Hakkasin naerma, aga jätkasin ikka: „Kolm, neli…“
RSS: „Nein, mamma!“
Mina: „Ole nüüd! Viis…“
RSS: „Nein!“
Mina: „No hästi, aga loe siis ise, sest muidu me kukume!“
RSS: „Kuus, seitse, kaheksa, kümme!“
Millal ta need numbrid juba selgeks õppis!? Ja kuidas ta üldse aru sai, mis ma talt nõudsin!?
See varsti-kaks iga on kõige üllatavam, sest kuna jutt sorav ei ole, siis eeldad, et ega mõte ka sorav ei ole. Aga näe, vahel näkkab nii ühe kui teisega. Samamoodi juhtus ühel hommikul, kui poisil mässud ära võtsin. Teatasin: „Pane nüüd tähele, et sa ei pissi, sest muidu läheb põrand märjaks. Aga las pepu tuuldub natuke, ma varsti toon uue mässu.“ Selle peale jalutas noormees vannituppa, tiris ukse taha peidetud pissupoti (mida me veel kasutanud ei ole, sest potitrenn tuleb meil äkk-meetodil*) keset vannituba, istus sellele peale ja soristas oma soristamise ära. Ma ju ei öelnud, et mingu potile, ise tegi selle ühenduse ära.
Ja nüüd tuleb välja, et oskab kümneni kah lugeda. Ilma üheksata. A noh, eks see üheksa ongi ülehinnatud.

*Sest ma tahan õpetada oma keha tunnetama, mitte käsu peale käima. BBga tehtud vigadest olen õppinud, nii et olen arusaadavalt nii ütlemata positiivne, et asi saab ainult ühe suurema košmaariga lõppeda. Aga sellest sügisel, tahan et vend kõigepealt sellest „mul ei ole aimugi, millest ta aru saab ja millest mitte“ vanusest välja saaks.

Leave a Reply

